۱۵۰ هکتار از اراضی نمین به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، عاطف ناصری شامگاه سه‌شنبه در جریان بازدید از طرح توسعه کشت گیاهان دارویی در نمین اظهار کرد: در روستاهای این شهرستان و با همکاری زارعان کشت گیاهان دارویی شتاب گرفته چرا که کارخانه‌های فرآوری این محصول کشاورزان را برای کشت و برداشت اصولی این گیاهان ترغیب و تشویق می‌کنند.

ورق ژئوممبران ایرانی

 

وی تصریح کرد: در فاز اول یک تا دو هکتار اراضی با اشتغال ۲۰ نفر تولید گیاهان دارویی را انجام می‌داد که عمدتاً مربوط به کشت گیاه ختمی و گل همیشه بهار بوده که در ۱۰ هکتار اراضی این محصولات کاشته شده تا با فرآوری مناسب تحویل کارخانه‌های داروسازی شود.

فرماندار شهرستان نمین گفت: با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و ارائه مشاوره‌ها به شکل فنی و تخصصی کشت این محصولات در شهرستان وسعت گرفته به گونه‌ای که کشاورزان به کشت ۹ گونه متنوع گیاهان دارویی ترغیب و تشویق شدند.

ناصری هدف‌گذاری اصلی در این حوزه را کشت گیاهان دارویی در ۱۵۰ هکتار اراضی اعلام کرد و افزود: امیدواریم با رونق گرفتن کشت گیاهان دارویی زمینه اشتغال ۶۰۰ نفر در منطقه فراهم آید تا فرصت فرآوری و تولید محصولات متنوع را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در شهرستان نمین ۷۰ درصد گونه گیاهان دارویی گل همیشه بهار است که به دلیل مرغوبیت زمین و حاصلخیزی آن کشت گونه‌های مختلف با استقبال خوبی مواجه شده است.

پوشش استخر کشاورزی

 

ناصری به آغاز فعالیت کارخانه داروسازی به شکل شیمیایی و گیاهان دارویی در شهرک صنعتی شماره دو در جوار نمین اشاره کرد و ادامه داد: راه‌اندازی این کارخانه زمینه‌ای را فراهم کرده تا با ترغیب و تشویق کشاورزان کشت گیاهان دارویی در انواع مختلف رونق بگیرد که انتظار می‌رود این شهرستان به برند تولید این محصولات در آینده نزدیک تبدیل شود.

فرماندار شهرستان نمین بیان کرد: امیدواریم با راه‌اندازی کارخانه‌ها و واحدهای خشک‌کنی و فرآوری این محصولات در سال‌های آینده بتوان در این حوزه اشتغال پایداری را برای جوانان منطقه فراهم کرد.

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: